RS 300 R na MX trati

První dojmy z MX trati

Ještě před koncem roku jsme si „vzali do parády“ Enduro RS 300 R a vyrazili na malý test, pro který jsme vybrali motokrosovou dráhu v Litovli. Ráno nám počasí příliš nepřálo, ale nakonec vykouklo zpoza mraků i slunce a test jsme si náležitě užili … posuďte sami.

Základní údaje

Stroj

Typ: RS 300 R
Motor: Kapalinou chlazený 4taktní jednoválec
Zdvihový objem: 297,6 ccm
Výkon: 11 kW
Hmotnost: jen 111 kg

Jezdec

Jméno: Jakub Nevima
Věk: 16 let
Hmotnost: 65 kg
Třída: MX profi jezdec juniorské kategorie

Ryzí Enduro

RS 300 R je Enduro stroj, takže je mírně těžší než MX speciály, ale kila navíc jsou v tomto případě výhodou. Stroj má 18″ zadní kolo, zvětšený objem palivové nádrže, elektroinstalaci světel a přístrojového panelu. Jízdní vlastnosti na MX trati výrazně ovlivňují nejen použité enduro pneumatiky, ale i „ladění“ motoru po otevření výkonu, které je typické a potřebné pro enduro jízdu, kdy je křivka výkon při reakci na plyn „měkčí“. Kila navíc nabírá stroj díky přednímu a zadnímu LED osvětlení, blinkrům, větší nádrži a sériově dodávanému ventilátoru chlazení. Při jízdě je také potřeba počítat s tím, že motocykl je vybaven tlumiči značky Kayaba, které jsou laděny pro enduro jízdu, a proto se liší oproti MX speciálům výrazně měkčím naladěním v celém rozsahu dráhy obou tlumičů.

Výkon

Motocykl, tak jak je po otevření z výroby standardně naladěn, je pro ostré použití v závodním režimu pro profesionální závodníky nevhodný, ale pro běžné hobby jezdce (a to jak na MX trati tak na Enduro ježdění) je vynikající, a to především svým vlídným chováním na MX trati, kde tolik netahá za ruce a je na skocích velmi měkký, proto pro Hobby je velmi přívětivý. Konstrukce rámu, tlumení, brzdy i motor jsou na velmi dobré úrovni a technicky je zde použita současná technika s výrazným zvýhodněním Hobby jezdců, kde je kladen důraz na trvanlivost, odolnost, toleranci na údržbu, snadné ovládání a cenu.

Dojmy jezdce

Na mne je motorka na tlumičích příliš měkká, má ale velmi příjemný motor. Průběh nárůstu výkonu motoru je ideální, stroj je velmi silný při nižších „kvaltech“, ale netrhá a nemusím si tedy tolik hlídat trakci. Někdy bych ale potřeboval více výkonu ve špici.

Geometrie rámu mi přijde naprosto dokonalá, brzdy jsou OK a poté, co jsem si řídítka, sedlo a páčky nastavil tak, aby mi vše vyhovovalo, jsem oproti mé závodní KTM SX 250 nepoznal zásadní rozdíl.

V opravdu  dlouhých skocích je cítit, že jde o Enduro motorku, je tedy potřeba se na skok dobře soustředit a dobře ho zvládnout. Když jsem se se strojem více sžil, doskočil jsem všude stejně daleko, jako na MX motorce.

Jezdi jako „profík“

Technika skoku

 

Průjezd zatáčkou

 

Skok a průjezd zatáčkou

 

Fotogalerie